Det verkar som SAS får som dom vill. Bara ett förbund återstår att skriva på.
Försämrade villkor både i lön och arbetstid bl.a. för personalen på flygbolaget.
Den stora frågan är: Vad händer sedan?
Kommer SAS att gå bättre både ekonomiskt och i luften?
Det känns som man nu börjar en konstgjord andning, som kan sluta hur som helst. Det gäller inte bara att hålla personalen i strama tyglar, det gäller verkligen att se till att resenärerna strömmar till. Intäkterna måste öka, man kan inte bara skära i utgifterna.
SAS är ett dyrt bolag att flyga med, så man kanske väljer andra lösningar till sin resa. Vi har flugit med Lufthansa flera gånger och hittat biljetter till hyfsade priser och samtidigt har SAS legat skyhögt över.
Valet var sjävklart för oss!
Jag minns SAAB och konstgjord andning!
Vad händer sedan: Ytterligare lönesänkningar, längre arbetstid och högre pensionsålder? Personalflykt till andra bolag?!
Sita säger:
Läste någon stans att slå ihop SJ o SAS till sjas. Kram o god fm.
19 november, 2012 — 09:20
Kort säger:
Tror precis som du att det blir en konstgjord andning ett tag och sedan konkurs, önskar dig en bra vecka, kram
19 november, 2012 — 10:05
Bengt säger:
Och ändå lär Lufthansa ha högre löner…
Fast det har man ju generellt i Tyskland över lag…
19 november, 2012 — 10:45
ansepanse säger:
har vi inte hört det förr? jag menar det där med SAAB, det kommer väl att gå likadant
kramar
19 november, 2012 — 10:55
Inger Rozén säger:
Hej o hå!
Jag tror på SAS.Det måste jag göra,eftersom min man jobbade där.Men då var chefen Jan Carlzon som var en chuysst chef!
Min man var den ende afrikanen på hela bygget.Så när SAS hade gäster kom man till min mans avdelning för att visa att de hade ”utlånningar”,som jobbade.Min man var iallafall svensk medborgare.men det sa man förståss inte.Kram,Inger
19 november, 2012 — 11:34