Inte jag i alla fall.
För lite bränsle i tankarna för att spara pengar, så man måste nödlanda. Säkert?
Den senaste fadäsen är att inte kunna landa pga dåligt väder, vända tillbaka och lämna passagerare kvar utomlands utan att bry sig om hur dom tog sig hem…. Ansvar?
Det som skrämmer mig mest i jakten på att hålla en lågprisprofil är att jaga ettöringar överallt.
Följden blir att man har ett så stram policy att säkerheten sätts ur spel. Är det bara en tidsfråga innan ett av deras plan kraschar på grund av jakten på pengar och utgifter?
Jag flyger mycket hellre med ett lite dyrare bolag, får bättre service och känner mig tryggare!
Snålheten bedrar, som bekant, visheten!
Kundpolicyn är dessutom otroligt dålig.
”Om extraavgifterna på boardingkorten kommenterade företagets vd Michael O’Leary händelsen. Han sade att resenärer som kommer utan boardingkort till flygplatsen är ”korkade” och att de som inte gillar regeln kan dra åt helvete.”
Så behandlar man inte sina kunder!
Sita säger:
Dom ska man inte flyga med. Kram
17 september, 2012 — 14:16
Freedomtravel säger:
Har flugit med dem några gånger… men lite tveksam känner man sig ju! Det finns en gräns för hur mycket man kan spara innan det blir farligt!
17 september, 2012 — 14:53
Sand mellan tårna säger:
Har som sagt aldrig haft problem dom få gånger jag flugit med dom men man blir ju mörkrädd när man läser hur ansvarslösa dom är.
17 september, 2012 — 15:53
Lisa säger:
Jag jobbar med dem själv och jag har aldrig vart med om några såna saker under det 1 1/2 år som jag vart på flygplatsen,vi har ändå runt 10 plan om dan med dem. inga nödlandningar och blir det förseningar eller inställt så bokas passagerare om till nästa flyg.
17 september, 2012 — 18:20
Ellis säger:
Vi ska fyga med dem i oktober så hoppas innerligt att det går bra, inte jag som bokat, utan en av kompisarna!
Håll tummarna för oss!
Kram Elenor
17 september, 2012 — 21:22
Jorma V säger:
Hej,jag skulle inte åka med fucking air ens om deras VD Michael OLeary var med på passangerarlistan.
Det finns förmodligen inget annat flygbolag som har ett så svårt attityd problem mot dem som föder dem = kunderna + mot sin personal.
De som gynnar ett sådant företag i hopp om att vinna några kronor gör det möjligt för Fucking(Ryan) air att fortsätta att åsidosätta säkerhet och ha en väldigt underlig attityd mot de som föder dom.
30 september, 2012 — 22:17
Morgan säger:
O’Leary har en poäng när det gäller kunderna. Varför sänker sig människor till en nivå där de riskerar sina egna och familjemedlemmars/vänners hälsa genom att flyga med Ryan Air, bara för att spara några kronor (inte alltid så mycket som man tror när alla extra avgifter inkluderats)? Detta påminner starkt om det moderna handelsmönstret där vi t.ex. går till Biltema, Jula m.fl. för att handla importerat skräp från Kina istället för att stötta inhemsk/europeisk industri genom att köpa något som fungerar en längre tid.
Hoppas att vi blir bättre på att bojkotta företag som inte sköter sig, de flesta av oss är väl inte dumsnåla?
16 oktober, 2012 — 10:23