Kommer ni ihåg den läckra frukost som vi höll på att få i oss i förrgår!
Nåja, läcker och läcker. Ett nyöppnat paket youghurt visade sig vara berikat med mögel. Det var inte exakt vad vi tänkt oss.
Jag mailade Valio direkt och fick svar två timmar senare och idag kom ett brev med posten:
Jag hade inte förväntat mig att jag skulle få värdecheckar, men dom är välkomna! TACK!
Snyggt jobbat! En gång är ingen gång! 🙂
Dessutom fick jag en kommentar till inlägget jag skrev i förrgår:
Hej,
jättetråkigt att du köpt en möglig yoghurt från oss. Produktionen sker i ett slutet system och slutprodukten kontrolleras enligt rutiner som ska garantera kvaliteten. Det är vår absoluta prioritet att ni alltid ska vara nöjda med kvaliteten på våra produkter!
Trots detta kan det ibland gå snett, och orsaken till att du fann mögel kan vara t ex att kylkedjan brutits någonstans mellan vår produktionsanläggning och din kyl.
Jag ser att du hört av dig till vår Konsumentservice, och det är jättebra. Du kommer få värdecheckar som du kan använda för att köpa ny god Valio-yoghurt : )
Hälsn
Annika
(ansvarig för YO-ghurt, Valio Sverige)
Tomtan säger:
Nu blir jag imponerad!!!!!
4 mars, 2011 — 16:38
Nillas Trädgård säger:
Ja visst måste det väl hända någon gång. Men kul att du fick lite plåster på såret för att den inte var så bra.
/ Frogprincess
4 mars, 2011 — 16:55
deleines säger:
MEN så trevligt och snällt av dem.
4 mars, 2011 — 16:57
Stevie säger:
Stort GRATTIS till Dig och Princen Din 🙂
4 mars, 2011 — 17:03
Gilla säger:
Det är så en slipsten ska dras! Det var bra gjort, så deras rykte inte fördärvas.
Men en gång är ingen gång.
Två gånger är en gonggong. 🙂
Svar: Visst är han härlig som promenadkompis.
Kram/Gilla
4 mars, 2011 — 17:16
Sita säger:
Så trevligt av dom, nu kan du handla mera. Kram
4 mars, 2011 — 17:31
Roggan säger:
Tycker det var fint jobbat av Valio. Kramiz
4 mars, 2011 — 18:25
Znogge säger:
Bra jobbat av er båda skulle jag villa säga! Rätt att du skrev och de agerade föredömligt snabbt. Så ska det vara och företaget tjänar garanterat på det i längden.
Kram
4 mars, 2011 — 18:58
Barnens Hjältar säger:
Det tycker jag var en jättebra gest!
Det visar att de är måna om sina kunder! Tummen upp för Valio faktiskt!
Ja visst är det skittråkigt att underarbetet skall vara så drygt 😛
Det blir ju inte snyggt om man inte gör det ordentligt heller…
Ha en fin kväll nu!!
4 mars, 2011 — 19:08
mystjejen1 säger:
Japp bra jobbat Valio och Veiken =) det lönar sig alltid i slutändan. Hoppas du haft en fin fredag? ha en trevlig helg Kramar
4 mars, 2011 — 19:16
deleines säger:
Men du nästa resa kanske ska gå norrut… Jag bjuder mer än gärna på en termos kaffe på isen 🙂
4 mars, 2011 — 19:26
Aurora säger:
Sånt här vinner de på. Positiv reklam. Köp inte yoghurt för alla pengar. De har ju andra produkter också. Kram
4 mars, 2011 — 19:50
Mi säger:
Toppen att du fick checkar att handla för – blir det någon mer Valioyogurt?
Kramar o ha en toppenkväll!
4 mars, 2011 — 20:06
Sussi säger:
Visst är det kul när man får sån respons. Kul att dom bryr sig om vad man tycker. Det är inte ofta sånt händer och du kommer säkerligen inte få vara med om det igen..
Kramisar
4 mars, 2011 — 21:23
ansepanse säger:
Hurra för Valio som gör rätt för sig
kramar
4 mars, 2011 — 22:02
skaningen säger:
Det var fint gjort av dom..Tack för ditt beröm.Jag gäör så gott jag ken.Vi hörs.Kram!
4 mars, 2011 — 22:13
Ama de casa säger:
Trevligt när man får respons – och plåster på såren 🙂
4 mars, 2011 — 22:28
Mita säger:
Men vilken bra respons du fick,det är man inte bortskämd med.
Jag är väl ingen hävert på att baka,men ibland får jag mina ryck,och då gäller det att passa på,hehe…
Kramen!
4 mars, 2011 — 22:44
Ellis säger:
Hej!
Härligt att du fick svar och kuponger, de flesta företag uppskattar att få feedback! =)
Jo gillar hur bloggen ser ut, så stannar där tills vidare men ska se om jag kan lära mig wordpress också, kanske kan använda den till nåt annat! =)
Ha en fin helg!
Kram Elenor
4 mars, 2011 — 23:30
Vicke säger:
bra att du skrev till dom, ha en trevlig helg nu
5 mars, 2011 — 07:27
Nett säger:
Men sååå bra, det var ju toppen att de var så tillmötesgående. Kram
5 mars, 2011 — 08:17
Fenixmona säger:
Godmorgon, godmorgon! Japp, så brukar de flesta företag göra så man ska alltid höra av sig…inte nödvändigt att som förr gå till affären med varan. kramen
5 mars, 2011 — 09:14
Mia systeryster säger:
Sånt där gillas, när de tar sitt ansvar och kompenserar kunden! Bra gjort=D
Kram
5 mars, 2011 — 14:19
diana säger:
Härligt med företag som värnar om sina kunder. Ha en fin lördagkväll.
5 mars, 2011 — 17:19
Ruth i Virginia säger:
Public relations – ett gott namn är den bästa reklamen. En kedja här har mottot:
”If you like it, tell your friends,
If you don’t like it, tell US”
Som jag sa’ – ingen firma vill sälja dåliga produkter.
Och vilket trevligt kommentar från Annika!
7 mars, 2011 — 21:41
veiken säger:
Du har så rätt! Jag blev både glad och förvånad över snabbheten hos Valio! 🙂
8 mars, 2011 — 17:05